Ashtanga Mysore Style

kenmerken:

Kenmerkend voor Ashtanga Yoga is  het uitvoeren van een vaste serie houdingen. Deze houdingen worden vloeiend aan elkaar verbonden door een combinatie van adem en beweging (vinyasa’s). Omdat er geen pauzes zijn tussen de houdingen, ontstaat er een soort ‘flow’. De bekendste serie houdingen is ‘de Primary Series’.

Een ander belangrijk onderdeel van Ashtanga Yoga is het gebruik van een speciale ademhalingstechniek, de ujjayi ademhaling. Deze techniek helpt om de energiestromen in het lichaam te intensiveren en meer warmte te creëren. Het kenmerkende zacht ruisende keelgeluid van de ujjayi ademhaling is tevens een focuspunt. Uiteindelijk gaan adem en beweging in elkaar op en dit bevordert een rustige, meditatieve toestand.

inhoud:

Tijdens de ‘Mysore Style’ lessen, begin je zelfstandig aan je yoga practice. Je bepaalt samen met de docent hoever je de serie doet en je werkt in je eigen tempo. In de ruimte loopt een docent rond om je te helpen met de houdingen. Omdat niet iedereen gelijktijdig met dezelfde houding bezig is, heeft de docent meer tijd om studenten intensief te begeleiden. Dit is de traditionele manier waarop in Mysore, de bakermat van Ashtanga Yoga in India, wordt lesgegeven.

GESCHIKT VOOR:

Of je nu beginner bent, al meer ervaren, jong, oud, lening, stijf, dik, dun, mysore stijl is geschikt voor iedereen. Ook als je de hele serie nog niet uit je hoofd kent, kun je meedoen, want de docent is er altijd om je te helpen. Op deze manier krijg je de juiste volgorde van de houdingen snel onder de knie en vergroot je jouw kennis van yoga aanzienlijk!

SELF PRACTICE:

Op deze momenten is er geen docent aanwezig, maar kun je in de aanwezigheid van mede yogi’s, je practice komen doen. Heb je een abonnement? Dan zijn deze momenten gratis! Ook beginners zijn van harte welkom.