zwangerschapsyoga

Ben je zwanger?

Gefeliciteerd! Een bijzondere periode vol veranderingen. Veranderingen in een tijd waarin we veel van onszelf verwachten en vaak weinig tijd hebben (en nemen) om hier rustig bij stil te staan. Gelukkig is er Zwangerschapsyoga. Even wat me-time, goed voor jezelf en ook voor je kindje. We bieden een heel pakket aan begeleiding tijdens je zwangerschap. Doorlopende lessen, cursussen, workshops met je partner en privélessen. Alles om mindful zwanger te zijn en vol vertrouwen naar je bevalling uit te kijken.

 

Zwangerschapsyoga zweverig?

Nee joh! Het is niet alleen maar puffen op een kussentje of watervallen visualiseren. “Onze” Zwangerschapsyoga kenmerkt zich door down to earth oefeningen die erop gericht zijn je vertrouwd te laten raken met je veranderende lichaam. Je leert om (lichamelijk en mentaal) je balans te vinden en te houden en je voor te bereiden op de bevalling en de eerste ontmoeting met je kindje.

 

Voordelen:

- verbetering van je dagelijkse houding (ter voorkoming van o.a. rug-, nek- en schouderklachten)

- je leert bruikbare ademhalingstechnieken voor tijdens de zwangerschap en bevalling

- meer ontspannen zijn door het loslaten van spieren, maar ook van gedachtes en verwachtingen

- bewustwording van je bekkenbodemspieren (bevallingsspieren)

- tijd om rustig de connectie met je kindje te maken

- fijn momentje voor jezelf

 

Daarnaast is er voor en na de les ruimte voor vragen en te kletsen met andere mums to be.

 

Geschikt voor:

Of je nu pas met yoga begint of al jaren ervaring hebt, je bent welkom. Algemene richtlijn is dat je tijdens het eerste trimester geen yoga beoefent. Ons advies is dan ook om te starten met zwangerschapsyoga vanaf 15 weken zwangerschap.

 

Je kunt bij ons op verschillende manieren Zwangerschapsyoga volgen.

 

Heb je interesse in lessen of een cursus, workshop of privéles neem dan even contact met ons op. 

 

Ben je al lid?

Ben je zwanger en ben je al lid bij ons? Je kunt bij ons tot ver in je zwangerschap doorgaan met de reguliere lessen. Maar overleg dan zo snel mogelijk met je docent. Algemene richtlijn is dat je tijdens het eerste trimester geen yoga beoefent. Er is ook een aantal dingen die je beter wel en niet kunt doen in deze speciale periode. Dit is verschillend voor de diverse lesvormen die we hebben. En de docent kan hier rekening mee houden, maar dan moet natuurlijk wel bekend zijn dat je zwanger bent.

Ook is het mogelijk om in het tweede of derde trimester over te stappen naar Zwangerschapsyoga.

Wanneer je als lid graag wilt overstappen naar Zwangerschapsyoga neem dan even contact met ons op.