zwangerschapsyoga

Een moment voor jezelf, je lichaam en je baby

 

Elke vrouw en elke zwangerschap is uniek. Het is belangrijk om echt stil te staan  bij deze bijzondere periode en je bewust te worden van alle veranderingen die (onbewust) plaatsvinden.
Zwangerschapsyoga kan hier heel ondersteunend bij werken. Je raakt namelijk door middel van actieve en ontspannende oefeningen vertrouwd met je zwangerschap. Je leert je dagelijkse houding te verbeteren en om (letterlijk en figuurlijk) je balans te vinden en te houden.

In de les oefenen we verschillende ademhalingstechnieken en ook versterkende en ontspannende houdingen die tijdens de zwangerschap maar ook bij de bevalling van pas kunnen komen. Verder is er ruimte om rustig de connectie met je kindje te maken.
En bovendien is het gewoon een fijn momentje voor jezelf.


Inhoud:

De lessen zijn erop gericht om het je tijdens je zwangerschap zo plezierig en aangenaam mogelijk te maken. En om je voor te bereiden op de bevalling. Zodat je deze met vertrouwen tegemoet kunt zien.

 

Er is o.a aandacht voor:

  • Actieve en ontspannende oefeningen
  • Verbetering van je dagelijkse houding (ter voorkoming van o.a. rug-, nek- en schouderklachten)
  • Bekkenbodemspieroefeningen
  • Ademhalingstechnieken voor tijdens de zwangerschap en bevalling
  • Loslaten van spieren, maar ook van gedachtes en verwachtingen
  • Bewustwording van je veranderende lichaam

 

Daarnaast is er ruimte voor vragen en uitwisseling met andere aanstaande moeders voor en na de les.

 

Geschikt voor:

Zwangerschapsyoga is geschikt voor zowel beginnende als gevorderde studenten. Algemene richtlijn is dat je tijdens het eerste trimester geen yoga beoefent. Ons advies is dan ook om te starten met zwangerschapsyoga tussen de 15 en 30 weken van je zwangerschap. Niet eerder, later kan wel.

Je hoeft dus geen ervaring met yoga te hebben of al lid van onze studio te zijn om deel te nemen. 

De lessen zijn te volgen met een  Zwangerschapsyoga-strippenkaart. Meer info over de tarieven vind je hier.

Wanneer je graag wilt starten met zwangerschapsyoga neem dan even contact met ons op. 

Een proefles is gratis. 


Ben je al lid?

Ben je zwanger en ben je al lid bij ons? Je kunt bij ons tot ver in je zwangerschap doorgaan met de reguliere lessen. Maar overleg dan zo snel mogelijk met je docent. Algemene richtlijn is dat je tijdens het eerste trimester geen yoga beoefent. Er zijn ook een aantal dingen die je beter wel en niet kunt doen in deze speciale periode. Dit is verschillend voor de diverse lesvormen die we hebben. En de docent kan hier rekening mee houden, maar dan moet natuurlijk wel bekend zijn dat je zwanger bent.

Ook is het mogelijk om in het tweede of derde trimester over te stappen naar Zwangerschapsyoga.

Wanneer je als lid graag wilt overstappen naar Zwangerschapsyoga neem dan even contact met ons op.