zwangerschapsyoga

Woon je in de omgeving van Eindhoven en ben je zwanger?

Gefeliciteerd! Een bijzondere periode vol veranderingen. Veranderingen in een tijd waarin we veel van onszelf verwachten en vaak weinig tijd hebben (en nemen) om hier rustig bij stil te staan. Gelukkig is er Zwangerschapsyoga. Even wat me-time, goed voor jezelf en ook voor je kindje.

 

Zwangerschapsyoga zweverig?

Nee joh! Het is niet alleen maar puffen op een kussentje of watervallen visualiseren. “Onze” Zwangerschapsyoga kenmerkt zich door down to earth oefeningen die erop gericht zijn je vertrouwd te laten raken met je veranderende lichaam. Je leert om (lichamelijk en mentaal) je balans te vinden en te houden en je voor te bereiden op de bevalling en de eerste ontmoeting met je kindje.

 

Voordelen:

- verbetering van je dagelijkse houding (ter voorkoming van o.a. rug-, nek- en schouderklachten)

- je leert bruikbare ademhalingstechnieken voor tijdens de zwangerschap en bevalling

- meer ontspannen zijn door het loslaten van spieren, maar ook van gedachtes en verwachtingen

- bewustwording van je bekkenbodemspieren (bevallingsspieren)

- tijd om rustig de connectie met je kindje te maken

- fijn momentje voor jezelf

 

Geschikt voor:

Vanaf week 15 tot week 30 kun je op elk door jou gewenst moment starten. Of je nu pas met yoga begint of al jaren ervaring hebt, je bent welkom. 

 

Wanneer:

De lessen worden vanaf nader te bepalen elke week gegeven op dinsdagen van 18:45 - 19:45 uur en zijn te volgen met een Zwangerschapsyoga-strippenkaart. Meer info over de tarieven vind je hier. Je bent ook welkom voor een proefles.

 

Aanmelden:

Heb je interesse in de lessen neem dan even contact met ons op. De lessen gaan door bij voldoende aanmeldingen dus het is fijn om (ver) van tevoren te weten dat je erbij bent.

 

Taal: 

De lessen worden gegeven in het Nederlands.

 

Ben je al lid?

Ben je zwanger en ben je al lid bij ons? Je kunt bij ons tot ver in je zwangerschap doorgaan met de reguliere lessen. Maar overleg dan zo snel mogelijk even met ons door een mailtje te sturen naar [email protected] En geef aan je docent aan dat je zwanger bent. Er is namelijk een aantal dingen die je beter wel en niet kunt doen in deze speciale periode. Dit is verschillend voor de diverse lesvormen die we hebben. En de docent kan hier rekening mee houden, maar dan moet natuurlijk wel bekend zijn dat je zwanger bent.

Ook is het mogelijk om in het tweede of derde trimester over te stappen naar Zwangerschapsyoga.

Wanneer je als lid graag wilt overstappen naar Zwangerschapsyoga neem dan even contact met ons op.