Mindfulness en meditatie

Altijd aan het rennen? Dan wordt het tijd om eens stil te staan….

Een drukke baan, een druk gezinsleven. Kinderen die van school moeten worden opgehaald en naar de sportclub moeten worden gebracht. Vergeten aan die verjaardag te denken van een vriendin? Bellen tijdens het autorijden om toch maar zo efficient mogellijk met je tijd om te gaan, piekeren dat je je collega niet gezegd hebt waarop het staat?

Ook het idee dat je geleefd wordt en niet echt kunt ontspannen? Schiet de tijd voor jezelf er steeds vaker bij in…?

 

Wat doet stress met je
Ieder mens ervaart stress op een andere manier en gaat er anders mee om. De een zoekt allerlei manieren om stress te ontladen en af te reageren. De ander laat nog maar weinig echt binnenkomen. Emoties lijken dan nog nauwelijks zichtbaar; er lijkt nog maar weinig te zijn wat je raakt. Het probleem wat kan ontstaan is dat als je negatieve emoties niet of nauwelijks binnenlaat, je ook de positieve emoties minder zult ervaren. Je leven wordt vlakker en het lijkt alsof het je niet meer echt raakt. Je loopt dan een groot risico op het ontwikkelen van allerlei klachten zoals depressie, een paniekstoornis, burn out en slaap problemen.


Voelen wat je eigenlijk wilt in dit leven
Als je open aandacht hebt voor 'hoe het met je gaat' ga je na verloop van tijd voelen wat je eigenlijk wilt in je leven. Het gaat  eigenlijk alleen maar om het vermogen om te voelen wat je echt wilt, te voelen wat je echt gelukkig maakt. Dit klinkt simpel, maar vaak is 'de stem van ons verstand' zo luid dat we niet horen wat we eigenlijk diep van binnen weten. Wat je wilt is om jezelf weer te kunnen openen voor wat er echt speelt.
Mindfulness is daarbij een krachtige tool om dit te bereiken.

 


Aanbod: Mindfulness & Meditatie bij De Yoga Studio

 

  1. ACHT WEEKSE TRAINING
    -) bijeenkomsten van 2-2,5 uur per keer
    -) open inschrijving of in-company/maatwerk trainingen
    -) tussen bijeenkomsten wordt van je verwacht dat je thuis oefent om Mindfulness te integreren in je dagelijks leven

 

Datum: in september 2018 starten er twee groepen: op dinsdag ochtend (09.30-12.00 uur) en op woensdag avond (19.30-22.00 uur)
Meer info: lees hier meer over de 8 weekse training.

 

 

II.STILTE DAG
Doen, doen, doen, presteren, voldoen aan verwachtingen, velen weten niet meer hoe te stoppen. De maatschappij vraagt veel van ons.
Velen  worden, in-een-automatisme, meegezogen in de waan en drukte van alle dag. Iedere dag opnieuw. We kunnen er uitgeput van raken.

Je neemt een dag afscheid van het gewone leven van verwachtingen, te ‘doen’ te ‘presteren’. Je ontwikkelt de kunst om niet TE DOEN en alleen maar TE ZIJN met dat wat er op dat moment is.

 

-) 09.00-21.00 uur
-) lunch en avondeten wordt verzorgd
-) maximaal 15 deelnemers

 

Datum: stilte dagen najaar 2018, zondag 18 november en zondag 23 december
Meer info: lees hier meer over de stilte dag

 

III. WEKELIJKSE MEDITATIE/MINDFULNESS SESSIE
-) bij voldoende animo, iedere 2 weken of wekelijkse meditatie-sessie
-) geschikt voor iedereen, ook zonder meditatie ervaring

-) voor deelnemers die hebben deelgenomen aan de 8-weekse training is dit een prima manier om je mindfulness/meditatie beoefening te onderhouden

 

Datum: najaar 2018, vrijdagen (wekelijs of 2 wekelijks)  tussen 17.00 en 19.30 uur. Sessie duurt 1 uur. Tijdstip wordt bepaald ahv een enquete die je als lid ontvangt.
Meer info: lees hier meer info over de (twee) wekelijkse meditatie/mindfulness sessie

 

 

IV. VIPASSANA GROEP
Wij hebben de ambitie om in Eindhoven een Vipassana groep op te richten.

-) De bijeenkomsten zullen zijn volgens de vipassana traditie.

-) Met eventueel een voordracht en/of dharma talk.

-) Bij voldoende animo starten we om de twee weken op zondag ochtend van 07.30-08.30 uur. (Eerste bijeenkomst 9 september en 23 september).

-) Bijdrage in de vorm van dhana (=vrijwillige donatie).